24.3.09
kıble-siz gece, etraf sis
şimdi aklıma anlatabileceğim
bir masal gelmiyorsa
bahar vakti olmasına karşın dolmuyorsa neşe soframıza
sesler kilometrelerce uzaktan gelip de kulak zarımızı kirletiyorsa
herşey u z a k s a
sokaklar yalnızsa
kurallar sıkıcı
kaçışa adanmışsa ömrümüz ve yerimizde öylece kalakalmışsak

bir masal da gelmiyorsa akla
her prenses renksiz, her ada sessiz, her şehir sensiz
[bırak altında kalayım
fayton seslerini duyamıyorum]
her dünya oksijensizse

yaşam belirtileri arayışını
başka gezegenlere mahsus kılmışsa asrın bilmi

aynaya her baktığımda yüzüm yoksa
elmacık kemiklerim yanağıma batıyorsa
zorunlu gülüşlerden kurtulamamışsak
bir tekme atamamışsak dönen koltuğa
[ grev zamanı, bırak işi gücü
dışarı çık, saklambaç oynayalım
beni bulacağın yeri bilirsin sen]

bir masal bir sevda bir ayrılık bir kavga
h i ç b i r ~ a n l a m ~i f a d e~ e t m i y o r s a

“sokaklar bizim için dar edilmişse”
“aşk bize küsmüşse”
[ “yok olur benliğin de
çürür de beden”]

“su çürümüşse”
biz çürümüşsek

bir masal düşleyemeyecek kadar yorgunsak
en sevdiğimizi bile içimize çekecek
nefesimiz kalmamışsa
ciğerimiz daralmışsa
en sevdiğimiz kalmamışsa,
[ bir tek bugün olsun
yak şu sigarayı
önce bir nefes al
sonra bastır tenime]

kimseler inanmıyorsa
bize
biz
kimselere inanmıyorsak

ne kaldı hayat adına?

lükstür artık kafiyeler ve şapkalar
ağzımızda buruşup duran kelama
posted by Tolga @ 2:56 AM  
8 Comments:
  • At March 24, 2009 at 10:50 AM, Blogger Poema Insurrectum said…

    Cezmi Ersöz geldi aklıma. Hiç sevmem hazretlerini...

     
  • At March 24, 2009 at 1:37 PM, Anonymous Anonymous said…

    "Sızıyı gideren su" ama "Suyun sızladığını kimseler bilmez..."di değil mi Tolga?

     
  • At March 24, 2009 at 2:36 PM, Blogger Tolga said…

    valla sayin PI,
    ben cezmi ersoz pek okumadim. ama ahmet altan'a kadar benzetilmistik ya, bunu da eklemis olalim listeye. off ki ne off :)

     
  • At March 24, 2009 at 2:37 PM, Blogger Tolga said…

    zeynep,
    suyun sizladigini bilen hic mi kimseler yok? yoksa da var edelim, ne dersin?

    mucizeler olur. ben demedim, badiou diyormus.

     
  • At March 25, 2009 at 11:31 AM, Anonymous Anonymous said…

    eğer şiirle ilgili değilse bilmi değil bilimi olacak.
    Ama tekrar ediyorum şiirle ilgili değil de yazım hatasıysa. Çünkü şiir için her şey yıkılır.

     
  • At March 25, 2009 at 12:14 PM, Blogger Tolga said…

    yok şiir değil tabii bu yazdığım. şiir çok daha meşakkatli birşey.

    ama şiir olmasa da "bilmi" yazdım işte. ilmi yazmayı sevmiyorum zaten. ilim kullanan tarafa gıcıklığımdan kaynaklı bu. "bilimi" demek de çok uzun geldi.

    biz şiir olmasa da, yine de yıksak diyorum sanki. hem şiir yazmasak da şair olabiliriz gibi geliyor bana. sadece iyi, sabırlı ve güçlü şairler şiir yazarlar.

     
  • At March 25, 2009 at 12:18 PM, Anonymous Anonymous said…

    Ben bilmiyorum o anlamları kavramları: )
    sadece şey edeyim dedim. Ses vereyim dedim.

     
  • At March 25, 2009 at 12:21 PM, Blogger Tolga said…

    Eyvallah efendim. Sevindirik olduk gerçekten.

     
Post a Comment
<< Home
 
 
 
About Me



See my complete profile

Previous Posts
Archives